Clean up en regalos

6 november 2022 - Shelter Bay Marina, Panama

Met een pastesie in de hand stap ik de bus binnen om boodschappen te gaan doen samen met Vicky en Porter. Ik ga op mijn vaste plekje voorin zitten. De chauffeur van vandaag is Angel omdat Mr. Ranger nog steeds vrij is. Ik kijk even achterom en herken iemand aan het postuur. Het is Wolfgang! Onze “buurman” van dock C. We hebben zijn boot mogen gebruiken voor opslag van voedsel en kleding, in covid tijd hebben we een voedselbank opgezet voor de lokale bevolking. Gedurende de busrit praten we bij. We stappen op verschillende locaties uit. Samen met Vicky en Porter doe ik boodschappen. We zouden met een taxi terug rijden, dit is gebruikelijk maar hun lopen altijd naar het andere winkelcentrum terug. Onderweg komen we zwervers tegen. Op deze plek ben je veilig maar dieper in de stad niet. Het is een avontuurlijke weg over de spoorlijn, gelukkig rijdt de trein maar 1 a 2 keer op een dag. Ik loop de verbouwde supermarkt binnen en heb dit keer veel tijd nodig om alles te vinden. Wanneer ik klaar ben laat ik de boodschappen in een kar in de winkel staan om eerst een broodje en koffie te halen bij de Colombiaanse bakker, vervolgens is het tijd om richting de bus te gaan maar eerst wordt ik op mijn schouder getikt door Sandra een cashere in de supermarkt. Zij herkende mij, zelfs na ruim 2 jaar…

Ondertussen zijn Andre, Arko en Daniëlle bezig op de boot om flink schoon te maken. Wat ben ik dankbaar voor de hulp hierin! Het plan was om de nieuwe airco gauw draaiende te hebben zodat we in de boot konden gaan slapen. Echter de matrassen zijn niet meer goed. Totaal verschimmeld door lekkage. Inmiddels is de boot schimmelvrij gemaakt en werkt de airco en er is schifting gemaakt van spullen die nog bruikbaar zijn en welke worden weggegooid. Gelukkig zijn de scrapspullen in goede staat net zoals de bijbels en onze boeken, hier ben ik dankbaar voor.Arko heeft het houtwerk op de boot schoongemaakt en verzorgd met olie een dankbaar werkje want later op de dag is het mooi ingetrokken.   We nemen contact op met Jason en hij komt naar de Marina om vervolgens de maat op te nemen en een voorstel te doen. Hij heeft zijn familie mee genomen en een werknemer die we ontmoeten. Danielle en ik ontvangen van Jason een Colombiaans portemonnee en tas, we zijn blij verrast met dit gebaar!

We gaan wat eten en Yenis is vrij en wil graag met ons mee eten en met de vertaal app kunnen we goede gesprekken hebben. Op een gegeven moment zeg ik dat het een avond van geschenken is en zij denkt dat ik bedoel dat we het kado van Jason hebben ontvangen maar het is een inleiding om haar ook een kado te geven. Voor Ivan hebben we ook een kado maar die kan er niet bij zijn vanavond dus ontvangt hij zijn kado morgen.Het zijn lange dagen geweest voor Yenis dus we maken het niet te laat.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. De Krollen:
    6 november 2022
    Leuk om weer wat op de hoogte te blijven! Zegen gewenst in de ontmoetingen en jullie noeste arbeid om de boot op orde te kijgen! Shalom! Anselm
  2. Kees en Truida:
    6 november 2022
    Dank voor jullie verhalen. Goed dat jullie voor velen herkend en erkend worden. Dat jullie als mensen, en hopelijk meer nog als kinderen van God zichtbaar en bruikbaar zijn. Gelukkig valt de schade aan de boot mee als ik het goed lees. Gods zegen, om tot zegen te zijn toegebeden. Een hartelijke groet, Kees en Truida.
  3. Alien:
    6 november 2022
    Wat heb je gegeven? Ben niet nieuwsgierig hoor ;)
    Leuk om zo weer mensen te mogen ontmoeten, zeker als die herkenning er is… geniet er van met elkaar
  4. Corrie:
    6 november 2022
    De vruchten van de Geest, elke dag maar weer zien hoe de dag verloopt.
    Heerlijk dat jullie boot weer fris en schoon wordt. Heb je dan ook al nieuwe matrassen?
    Liefs Corrie