Geloven, ontmoeten getuigen en uitdelen

28 november 2019 - Christobal, Panama

En dan vliegen de weken toch snel voorbij, waarin er best veel gebeurd .

Een van de havenmeesters heeft elders een baan gevonden, dichter bij zijn huis, dus nu is er iemand nodig, dat valt nog niet mee om iemand te vinden die en Engels en Spaans spreekt, maar dan is Ivan die hoofd klusjesman is en springt bij wanneer het nodig is.

We leren elkaar kennen en hij wil duidelijk meer contact en bijbelstudie doen.

Het wordt langzaam aan drukker in de haven, het seizoen begint, en er komt nog een havenmeester bij.

Op een avond komt Andre thuis, en brengt 2 mannen mee, een is Ivan en de andere is Frank, wacht Frank? Maar die kennen we hij heeft al eerder hier gewerkt, en is nu weer terug.

Wat fijn om elkaar weer te zien, wij waren hier nog maar net en hadden Frank op een avond uitgenodigd voor een maaltijd, die avond ging  de bijbel niet open maar we mochten een klein beetje delen van onze relatie met de Here Jezus. De volgende dag kreeg Frank een ongeluk en kon niet langer werken, dus verliet hij de marina.Na 9 maanden zien we Frank dus weer!

We praten bij en wat zo wonderlijk is , hij heeft het heel speciaal gevonden die avond, en het heeft hem aan het nadenken gezet, nu is zijn hart zover dat hij open staat voor meer.

U ontmoet wie zich in U verblijdt, wie gerechtigheid doet, wie op uw wegen aan U blijven denken.Jesaja 64:4a  Dank aan Jezus die ons zegent, zodat wij anderen kunnen zegenen.

We nodigen de beide mannen voor de volgende avond uit, en hebben een klein feestje met elkaar omdat het Franks verjaardag is, hij wordt 69 jaar, nee nog geen tijd en geld om met pensioen te gaan.

We doen bijbelstudie met elkaar onder het genot van de beroemde appeltaart, ja hij wordt hier steeds beroemder. Het is een gezegende fijne avond.

We zijn hier met een missie , om Gods woord te verspreiden en daar horen ook bijbels uitdelen bij, zeker wanneer mensen er geen hebben , en dat komen we veel tegen.

Nu is het hier niet zo makkelijk om aan goedkope bijbels te komen, ik moet of ervoor naar de grote stad, wat betekend met de boodschappen bus in de morgen naar Coloncity gebracht worden, (gelukkig hebben we het privilege dat Mr Ranger ons direkt bij het verhuur bedrijf af levert), een auto huren dan nog eens 1, 5 uur naar Panama stad rijden om vervolgens in een groot winkelcentrum in een evangelische boekwinkel bijbels aan te schaffen.

En dan de rit weer terug, en de volgende dag de auto weer terug brengen bij het verhuur bedrijf. Ik kan dan de bijbels voor ongeveer 7dollar kopen, dit zijn de Spaanstalige, de Engelstalige zijn 12 dollar gemiddeld.

Ook is er een mogelijkheid de bijbels te bestellen via een groot postorder bedrijf en het dan te laten verschepen of invliegen , maar die vrachten gaan per kilogrammen, dus de bijbels worden nog eens belast met vrachtkosten. Hierin hebben we een uitdaging , dus ik ben begonnen met de beroemde appeltaarten te bakken op aanvraag dan te verkopen en van het geld dat overblijft de bijbels aan te schaffen. Voelt u zich geroepen om ons hiermee te willen ondersteunen dan mag u zich persoonlijk bij ons melden via whatsapp  of email,  of melden en of doneren aan Martin en of Alien Groenenberg, en vind het wel een weg naar ons toe.

Wij willen u ook hartelijk bedanken voor de gebeden die regelmatig opgezonden worden voor ons, en het werk wat we hier doen.

In Hem verbonden, hartelijke groet

1. De Krollen:
    28 november 2019
    Lieve vrienden, dank voor het delen van jullie belevenissen. Bijzondere ontmoetingen gewenst waarin jullie mogen wijzen op onze veilige haven!
    Warme groeten. In Christus verbonden! de Krollen
  2. Kees en Tuida.:
    29 november 2019
    Andre en Corina, dank voor het delen van een deel jullie leven in Panama. Mooi dat Frank weer terug is en jullie eerste ontmoeting ook door God gezegend is.Waar appeltaart al niet goed voor is. Gods zegen in alles, ook in het kopen van de bijbels. Aan Nederlandstalige bijbels heb je denk ik niet veel, anders zouden er wat naar jullie toe gestuurd kunnen worden. Er zullen er bij meerderen op de plank liggen die niet (meer) gebruikt worden. Een hartelijke groet van Kees en Truida.
  3. Corina:
    29 november 2019
    Hallo Kees en Truida
    Bedankt voor het meedenken maar idd Nederlandstalig is nog niet nodig hier.Hartelijke groet van ons.