Nieuw avontuur en afscheid

25 oktober 2019 - Christobal, Panama

Uiteindelijk is het dan zover, ze vertrekken op weg naar nieuwe bestemmingen en avonturen.

Ik heb het dan over Alberto en Amanda en hun bazen, John en Lynn.

We hebben sinds pasen dit jaar kennis aan elkaar gekregen en het zijn ook echte hartsvrienden geworden.

Het begon met bordjes eten doorgeven, we spraken amper Spaans, maar Gracias konden we wel vertellen, de bordjes met eten veranderden in een maaltijd en daarna kwamen de bijbelstudies, soms wel 3 x per week. Onze Spaanse woordenschat is zoveel meer uitgebreid, hebben zelfs geïnvesteerd in een Spaans Engelse vertaling. Dan kom je erachter dat una paloma blanca, ja van het liedje uit het jaar 1975 over een witte duif gaat, De Heilige Geest in de bijbel. Dan blijven de woorden wel hangen.

Wat is Alberto gegroeid in het geloof en heeft ook duidelijk de keuze gemaakt om Jezus aan te nemen.

Amanda las al langer in de bijbel en kende vele verhalen maar nu nog toepassen in haar eigen leven.

Dat is voor ieder een worsteling en zo ook voor haar.

De laatste weken werd er veel gedeeld en hoorden we Alberto meer en meer getuigen tegen anderen, wat hij geleerd heeft, ook ging hij steeds vaker mensen uitnodigen, zelfs als het resulteerde in een nee, hij bleef moed houden.Wat een voorrecht is het om hier getuige van te mogen zijn! We voelen ons zeer gezegend.

En ja toen kwam het moment dat hun bazen, John en Lynn terug naar de haven kwamen om hun reis verder voort te zetten, ze varen met een buddy boot en die was nog niet helemaal gereed, dus de reis werd steeds wat dagen uitgesteld.

We hebben ook met John en Lynn  daardoor intensief op mogen trekken en veel over het geloof als broers en zusters kunnen delen. Voor ons een mooie zegen en bemoediging die we zo af en toe wel kunnen gebruiken! We houden contact, wie weet zien we elkaar nog eens.

En zoals het gaat in een haven komen er ook regelmatig nieuwe mensen en dan voorziet God weer in nieuwe contacten ,( we zijn hier naar toe gekomen als “tentenmakers”, later vertel ik meer hierover,) en mogen de volgende dag alweer getuigen en delen, hoe bijzonder is dat.

HE Will never leave you , Deut 31:5