Ontvangen en uitdelen

22 oktober 2019 - Shelter Bay Marina, Panama

We hebben hem!!

De aircondition, een aantal dagen geleden konden we hem ophalen in de winkel nadat we de kapotte ontmanteld hadden en terug gebracht naar het service center.

Andre heeft hem meteen geïnstalleerd en nadat de klus was geklaard aangezet, heerlijk hij werkt.

Het is dan al eind van de middag, en Andre gaat nog wat klusjes doen op een andere boot.

Vanavond hoef ik niet te koken want we zijn uitgenodigd door mensen om met elkaar te eten .

Ik ga voor het diner ff zwemmen en kan me nu al verheugen op een koele boot en nacht, bij terugkomst merk ik het is niet veel koeler geworden, de stroom is uitgevallen, ach ja dat gebeurd hier regelmatig en nu maar hopen dat het geen 7 uur gaat duren, dat is de gemiddelde tijd. Alles wat eerder opgelost wordt zijn we enorm blij mee.

We hebben een fijne avond in het restaurant, er zijn nog andere mensen aangeschoven en hebben echt van hart tot hart mogen getuigen en delen.

Omdat we nu een airco hebben heb ik weer veel meer zin om te koken en bakken, en neem dan ook meteen de kans waar, ik heb heerlijk deeg  waarvan ik pizza's maak, en nodig dan ook graag mensen uit om op onze boot mee te eten, zo ook Sascha, zij is First Officer op een cruiseboot en komt zaterdagavond , de Kapitein die we ook uitgenodigd hadden heeft een ander feest dus ze komt alleen.

Het wordt een fijne avond met diepe gesprekken en vinden elkaars hart.

We komen erachter dat ze geen bijbel heeft, en wil er graag een ontvangen, die kunnen we haar geven. Wat is het gaaf dat je iemand zo ziet smullen van het lekkers wat je hebt gemaakt, ja het toetje was de Hollandse appeltaart, het recept van moeders , en nu maar hopen en bidden dat ze van Gods woord net zo gaat smullen!

Bidden jullie mee?

1. Kees en Tuida.:
    22 oktober 2019
    Prijs de Heer voor alle goede dingen. Het voedsel wat wij maken gaat naar de maag. Het Voedsel wat God geeft gaat naar het hart. Zijn Woord keert nooit ledig weder. Laten wij daar voor danken. Dat hetgeen besproken is mag doen wat God behaagd.
    Een hartelijke groet, van Kees en Truida.