Toerist uithangen

11 november 2022 - Panama City, Panama

Andre staat vanmorgen vroeg op om voorbereidingen te treffen om de dakramen dicht te maken. Ook Danielle gaat er vroeg uit om de brulapen te spotten in de jungle. Ze ontdekt verschillende Gato solo’s en kwadi mundi’s.

Om 8.00 uur gaan we rijden richting Flamenco beach, de High rise van Panama. De Bigtowers lijken heel veel op de skyline van New York. We drinken een lekker glaasje verse ananassap en vervolgen onze weg op naar het grootste overdekte winkelcentrum van Panama. Hier gaan we de Evangelische boekwinkel bezoeken, hier kocht ik de Spaanse en een aantal Engelse bijbels voor mensen die  graag een bijbel wilden ontvangen. Er worden wat souvenirs en kado’s  gekocht in verschillende winkels, we trakteren onszelf op een lekker  ijsje en dan is het tijd om richting de marina te gaan. We hebben afgesproken rond 4 uur weer terug te zijn omdat Ivan ons meeneemt naar de Finca van Nelson’s familie. Nelson en Yenis zijn daar vanmorgen al naar toe gegaan om voor ons Tamalis te maken.

Wauw we worden hartelijk ontvangen door de vader en moeder van Nelson, en er wordt eerst gebeden met ons, de dank wordt uitgesproken naar God dat ze ons mochten ontvangen als hun gasten.

We eten met elkaar en dit is oprecht de lekkerste maaltijd die we hier in deze 2 weken hebben gegeten! We bedanken de familie en in het bijzonder Yenis en Nelson voor deze mooie mogelijkheid om lokaal te zien hoe mensen op het platteland leven. Na het eten begint het te stortregenen en we vragen ons af hoe komen we bij de auto zonder uit te glijden op de modderige ondergrond, er wordt wat gegrapt dat we dan maar moeten blijven slapen maar ja dat feest gaat niet door. We nemen afscheid van de familie, en ook van Ivan en Yenis en Nelson. Die begint te lachen als ik zeg tot morgen.

Ze lopen mee naar de  auto en wat blijkt ze gaan meerijden, nu is de auto van Ivan een truck dus er zijn max 5 plaatsen dus belanden Nelson en Ivan in de achterbak. Andre gaat achter het stuur en het wordt een waar avontuur om terug te rijden.Er is geen straatverlichting in de jungle en de weg is op veel plaatsen vol met kuilen, arme jongens.Na een uurtje komen we aan op de marina en gelukkig ze zijn nog heel en niet eens zo nat, het stortregende onderweg!

We zeggen goedenacht en gaan slapen.