Dieptepunt bereikt, en toch

18 oktober 2023 - Shelter Bay Marina, Panama

Na zondag keken we uit naar de dinsdagavond, in de hoop en verwachting om Jim te verwelkomen op de eerste bijbelstudieavond. U raad het al, er kwam geen Jim, de wereld trok nog te erg aan hem. Carlos en ikzelf hebben samen de bijbel geopend en gebeden. Het werd een fijne avond.

Er is van alles gaande op de marina, het zwembad wordt opnieuw betegeld, het restaurant wordt geschilderd en in de minimarkt worden er ook een aantal muren opnieuw gesaust, en dan is er nog een extra parkeerplaats gemaakt bij de zeilschool aan het begin van de marina. De dagen kruipen voor mijn gevoel voorbij en ik wordt uitgenodigd door Yenis om mee te gaan naar het appartement.

Gelukkig heb ik wat werk mee genomen om me bezig te houden, maar wat is het warm in de stad.Nou helpt het ook niet echt wanneer de deuren en ramen worden open gezet op het warmst van de dag, maar ze zijn dit zo gewend en ik ervaar dat de ongemakken de kop op gaan steken en ben meer gericht op mezelf, waarschijnlijk herkenen jullie dit wel,en zo niet ben je een genadig mens,  het bouwt wat op de negativiteit en het verlangen naar Andre wordt steeds meer, het besef is er nu echt dat ik niet terug vlieg voor een krappe 3 weken, de vliegtickets blijven erg fors en buiten dat , ik ging met een missie, maar die voelt nu niet meer zo urgent.  Ik besluit Andre te bellen om even wat te ventileren maar op hetzelfde moment was hij al in een gesprek met een broeder, dus werd het een gesprek met zijn  drieën, en nu kon de vraag direct aan mij gesteld worden hoe het met mij gaat, tja eerlijk gaat boven alles dus ik ben in de beklaagdenbank terecht gekomen, en zoals het hoort wordt ik met liefde terecht gezet en bemoedigd, goh wat had ik dat nodig.   De les die ik hier uit geleerd heb is om echt als eerste tijd apart te zetten voor God investeer in je relatie met studeren, bidden loven en prijzen, we weten dat wel maar in moeilijke tijden moet je jezelf wapenen om opgebouwd te worden zodat je tegenslag makkelijker kan verwerken of handelen.  De komende dagen besteed ik veel tijd aan het bestuderen en merk dat ik weer blij wordt en opgebouwd.

Dan valt er op maandagavond de stroom uit, ik besluit naar het restaurant te gaan, het is heerlijk buiten, en er komen 2 mensen aan mijn tafel zitten en zo komt het dat we met zijn drieën uiteindelijk 5 uur van elkaars gezelschap genieten en mooie gesprekken hebben over het leven met Christus. Ik nodig deze zuster uit voor de bijbelstudieavond , Ik bereid een bijbelstudie voor en ook nodig ik nog Nelson en Carlos uit, en zo komt het dat we met zijn vieren een prachtige avond hebben, en wat zo bijzonder is dat net voor het begin van de avond lees 5 minuten de stroom weer werkt en nadat we gesopt zijn, terwijl ik dit blog aan het schrijven ben de stroom er voor de tweede keer uitvalt. Gelukkig is de temperatuur gedaald en is het draagbaar ook zonder de airco.

Begin van de restauratieVeel werkMet 4 man bezigBijbelstudieavond

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Teuni Pranger:
    18 oktober 2023
    Ja, dat kan gebeuren, dat je opeens in een dip terecht komt; dan heb je het echt nodig om bezig te zijn met de dingen, die boven zijn, niet die op de aarde zijn. Lees maar Kol. 3: 1-4 , dat was vandaag onze dagtekst. Veel ZEGEN verder op de weg met Hem.
    Lieve groeten van ons: Wm en Teuni Pranger