Na 40 dagen weer samen

16 november 2023 - Panama City, Panama

En dan is er alweer bijna een maand voorbij dat ik mijn laatste blog schreef.

Het was een pittige tijd zo zonder elkaar maar op een gegeven moment konden we gaan aftellen, het werd nog een spannende dag om Andre op te halen, doordat mij beloofd was om van de auto van onze vrienden gebruik te mogen maken had ik geregeld dat ik niet alleen zou rijden. Een cruiser van ons Dock wilde naar Denemarken vliegen en de dag maakte niet uit, dus geregeld om dat te combineren, efficient dacht ik nog, Kim wegbrengen en Andre ophalen, ze hebben hetzelfde vliegtuig.

Normaal geen probleem , alleen nu zijn er al een aantal weken flinke protestacties gaande, en soms met grimmige vernielingen of afpersing om je door de blokkades te laten. Nu is rijden in de hele vroege morgen de beste tijd, de protestgangers zijn dan aan het slapen, en google maps is in deze een goede raadgever.   Ik wilde dus erg vroeg in de morgen gaan rijden 04.00 AM uur maar de vrienden hadden ook een planning gemaakt, om pas smiddags te gaan rijden, dus uiteindelijk heb ik een taxi geregeld, zodat we , lees Kim de Deen op tijd op het vliegveld kon brengen, de taxi chauffeur bracht mij netjes en zonder problemen bij het appartement. Later in de middag kwam Andre ook aan met een bevriende taxi chauffeur en waren we weer samen.

We hebben de andere dag grote boodschappen gedaan, omdat de geruchten er zijn dat de protesten nog wel weken kunnen aanhouden. Het voelt weer een beetje als in Covid tijd, veilig qua gezondheid maar er gaan tekorten komen aan voedsel, doordat de wegen geblokkeerd zijn in de richtingen van de boerderijen naar de 2 grote steden toe. In de stad zelf ondervonden wij geen problemen en ook de tweede dag , weer een bezoek aan immigratie was snel geregeld.

Met onze taxi chauffeur Santiago gaan we ook maar gelijk een contract voor de telefoon afsluiten, hij helpt enorm, en brengen zo een dag met elkaar door , we mogen veel getuigen van wat we beleefd hebben en het zijn fijne gesprekken. Donderdagavond komt Angel ons ophalen met de auto en  konden makkelijk ook weer terug komen bij de boot.

Het is weer als vanouds, Andre is nog maar net een dag op de marina of er zijn al mensen die zijn hulp goed kunnen gebruiken. En ook op onze eigen boot worden er al weer klusjes gedaan.

Andre geniet .....Andre op weg naar PanamaOp weg naar het appartementEn dan is er appeltaart....Santiago wil wel ff proevenOnze bevriende taxichauffeur SantiagoOns plekje in de Marina

1. W D:
    17 november 2023
    Dankbaar dat het allemaal weer loopt voor jullie veel zegen gewenst, en geniet van elkaar.gr,van ons.