1 week en 3 bijbelstudies verder

30 september 2023 - Tocumen, Panama

Het is alweer een poosje geleden dat ik jullie een blog stuurde, ik ben onverwachts eerder naar Panama vertrokken.

We zouden samen op 1 november weer voor een half jaar gaan maar onze omstandigheden veranderde doordat onze advokaat overleed.

We zijn nog bezig met het verkrijgen van ons residentieschap, het eerste kaartje voor een half jaar hebben we gekregen in de vorige periode en nu moet er voor 5 november weer verlengd worden.

Op zich niet erg schokkend alleen de eerste week in november zijn er ook allerlei vieringen vanwege de onafhankelijkheid van Panama en dan zijn de overheidsgebouwen gesloten.

Ook wilden we niet tot op het laatst wachten met een andere advokaat zoeken dus ben ik alvast vooruit gereisd.

Tegerlijkertijd hebben onze vrienden het erg zwaar, ze zitten in een positie waar ik nu nog niets over kan vertellen maar ik kan ze zeker ook ondersteunen in deze periode.

En zo komt het dat ik nu zonder Andre alweer een week in Panama ben.

Ik heb gisteren de zoon van onze advokaat ontmoet en hij is bevoegd en bereid om alles goed te laten verlopen voor het residentieschap.

Het was best spannend om deze ontmoeting aan te gaan om in mijn gebrekkig spaans het gesprek te voeren, maar met de vertaalapp toch goed gelukt. Ik ben een dankbaar mens.

Het is op vele fronten uitstappen grenzen verleggen maar ik ga het wel aan met hulp van onze Here Jezus lukte het zelfs om al 3 bijbelstudies te geven  in het gebrekkige spaans om hoop door te geven en vertrouwen in de benarde situatie.

Zodra er meer nieuws is laat ik jullie dit weten.

Verder is het een erg droog regenseizoen hier en erg warm maar ik ben hier ook weer thuis. Het gaat goed met me.

Op wegBewolkt NederlandHeerlijke maaltijd en zelfgemaakt sapje

1. Rinie van Gelder:
    30 september 2023
    Meid wat moedig dat je daar alleen naar toe bent gegaan.
    Succes,en bovenal de Zegen van de Heer toegewenst.
    Liefs van ons.LR.
  2. Martin:
    30 september 2023
    Mooi dat je daar al kan zijn ter ondersteuning. Veel zegen toegewenst. M&A
  3. Kees en Truida:
    1 oktober 2023
    Fijn Corina, dat je het niet aan het lot overlaat maar ook actie onderneemt om zo de voortgang van een langer verblijf mogelijk te maken.
    Je leert het beste als je voor "het blok" gezet wordt, althans dat uis mijn levenservaring. En de Heilige Geest is erbij, dat verandert alles. Een hartelijke groet van Kees en Truida.
  4. Jan-Derk en Kim:
    2 oktober 2023
    Gods zegen en nabijheid toegewenst Corine. In Hem verbonden, Jan-Derk en Kim.
  5. Corrie:
    3 oktober 2023