The Panama “Elite” experience

3 november 2022 - Shelter Bay Marina, Panama

We stappen bij Mr Ranger in de bus en onderweg worden er verhalen en anekdotes uitgewisseld. Zo ook die van de weg. De eerste keer dat we naar de marina reden was er soms wat asfalt om de gaten in de weg, zo af en toe repareerden ze de grootste gaten om er vervolgens wanneer het net nog niet uitgehard was alweer overheen te rijden… We vertelden hiervan en de teleurstelling was er even toen bleek dat de hele weg een gloednieuw asfalt met reflectoren heeft gekregen zelfs met een vangrail. De weg werd nu door Danielle tot de Panama “Elite” experience weg gedoopt.

Wanneer de andere cruisers de bus verlaten op diverse stops kunnen we inhoudelijke gesprekken voeren en over en weer vragen stellen hoe het er hier aan toe gaat.

De gesprekken worden afgewisseld met oude en nieuwe grapjes en het is duidelijk dat iedereen geniet! Wat hebben we elkaar gemist!

Na vele indrukken, waaronder het zien van het grote verschil tussen rijk en arm in dit land gaan we weer richting de instapplaats om dan naar de marina te worden teruggebracht. Ivan heeft voor Andre een man gecontact, de beste man heet Jason. Hij kan een airco leveren voor in de boot. De airco kan nog dezelfde middag geleverd worden en we ontmoeten elkaar bij de instapplaats. Arko en Andre kunnen met Jason mee rijden om dit te regelen.

Danielle en ik besluiten om af te gaan koelen in het zwembad. Net als we besluiten om weer terug te gaan naar de kamer komen de mannen er weer aan en nemen ook een duik in het zwembad.

We kleden ons om om daarna te gaan eten in het restaurant, daar zijn we wel aan toe aangezien we geen lunch hebben gehad. We zien dat Jason er ook nog is en nodigen hem en Ivan uit om mee te eten. We hebben een fijne avond met elkaar en blijkt dat Jason ook de kussens van de bank in de boot kan gaan vernieuwen en nieuwe accus kan gaan leveren. Wat ontzettend fijn! Het gesprek neemt daarna een serieuze wending en het blijkt dat we hem mogen bemoedigen door hem te zien en horen van wie hij is, een kind van God. Het wordt een gezegende avond.

Nu zijn we echt zo moe geworden dat het vertalen niet meer gaat en besluiten te gaan slapen, morgen weer een nieuwe dag!

Mr Ranger de busschaufeurCruisers op padBrug over Panama kanaalSloopgebouw? Nee hoorColon