Van vogelnesten verwijderen tot een bijbel uitdelen

9 oktober 2023 - Colón, Panama

We zijn alweer een week verder, van met zijn vieren leven in het appartement nu op de boot in de marina alleen , de overgang is best groot, maar nu na een week komt er een beetje routine in de dagen, het koken en dan het avondeten alleen eten blijven een uitdaging, maar ik eet nu smiddags warm en bel dan even met Andre,  wat ben ik blij met het feit dat we kunnen videobellen!

Ik stap vanmorgen naar buiten en zie ineens een nest op het achterdek gemaakt op een plaatje tussen de stangen van de davids, dat is waar de bijboot aan vast hangt, dat verklaart dus het geluid wat ik vanmorgen vroeg hoorde, en een paar dagen geleden, het was net of er iemand op het dek liep, ik slaap achter in de boot en het aluminium dek draagt het geluid goed door, dus heb ik vakkundig het huisje naar een andere plaats verhuisd.

Soms heb je van die dagen dan gebeurt er van alles op 1 dag, zo ook vandaag, er is een groot fietsevenement gaande rondom de marina, er worden wel 1000 wielrenners verwacht om te finishen op de marina, het is leuk opgezet met allerlei kraampjes met verkoop van diverse artikelen, en zo kwam het dat ik vandaag een heerlijke massage kreeg, en uiteraard met de vraag of ik het apparaatje wilde kopen.

Af en toe trakteer ik mezelf met een heerlijk non alcohol drankje, en wat  zo leuk is dat ze er nog iets moois van maken ook.

De eerste bijbel is alweer weggegeven vanmorgen, Jim de Schot kwam onverwachts toch naar de Fellowship, Carlos en ik waren samen en zaten net studie te doen en te lezen in Sefanja 2 over wat er op dit moment speelt in De Gazastrook toen Jim binnen kwam. Hij had erg geworsteld om te komen of niet maar besloot toch om te gaan, Jim is op zoek naar de zin van het leven,het werd een mooie morgen met uitleg uit Het woord van God, en zo kwam het dat ik een bijbel mocht uitdelen.

Dinsdagavond starten we met de biibelstudie avonden op de boot.

Het was een prachtige zegenrijke dag!

Het nestToch knap gemaaktGenieten van kleine dingenFinishDiverse kraampjesNu nog leeg

1. W D:
    9 oktober 2023
    Mooi verhaal Corina, hou je taai en veel zegen gewenst, groetjes, we houden van je.pa en ma,
  2. Jan-Derk en Kim:
    12 oktober 2023
    Hoi Corina. Wat een aparte vogelnest. Weet je toevallig van welke soort vogel het is? Deed mij denken aan het prachtige lied 'Een vogel is er thuis, Heer van de hemelse legers'. Heb opnieuw de tekst van dat lied opgezocht en vond het passen bij wat je over Jim vertelde.
    God bless.