Klusjes

15 mei 2023 - Panama City, Panama

Er wordt weer volledig geklust, uren worden dagdelen, dagdelen worden dagen en na 4 dagen onder de vloer gewerkt te hebben is het watersysteem met pompen geïnstalleerd. Ook hebben we een boiler geplaatst. De watertanks gereinigd we hebben er twee van elk 900 liter . Ik ben nog nooit zo blij geweest met het geluid van een wasmachine die een riedeltje geeft wanneer hij aan een programma begint, en eindigt. Het was even spannend of de machine het nog deed ivm het water in de boot. Nu is het weer kijken op de batterijmonitor of er genoeg stroom is, we zijn hiervoor afhankelijk van de zonnepanelen, nu hoor ik u denken, de zon schijnt toch veel in Panama dat klopt alleen het  regenseizoen is langzaam aan aan het beginnen dus zijn er ook dagen met meer bewolking, het is dan nog wel erg warm en wanneer de warmte smiddags is opgebouwd vallen er heuse regen buien uit!  Ik heb een Nederlandse machine dus het water wordt verwarmd, voor hier is dat uitzonderlijk, en        de eerste 10 minuten blijven het spannendst om te kijken of er voldoende voltage is.

Omdat we voor vanavond geen afspraken hebben staan voor het spreken, kunnen we vandaag op ons gemak wat kleinere klusjes doen, haren knippen, wat was draaien want ja vanmorgen scheen de zon dus daar gelijk gebruik van maken en wordt er gewerkt aan de buiten douche een nieuwe douchekop erop en hij funtioneert weer, ook hier ben ik super  blij mee want op je eigen boot douchen blijft toch het lekkerste.

Doordat er een nieuwe afvoer gemaakt is voor de vuilwatertank kunnen we ook de wc weer gebruiken, nog zo`n luxe dat we niet elke keer naar voren hoeven te lopen voor onze behoefte.

Batterijen testen of ze nog voldoende voltage hebben is dan een klusje wat ik mag doen.

We hebben vanavond een heerlijke avond gehad met vrienden en de bijbel ging open, een heerlijke tijd. We gaan slapen maar om exact 03.00 zijn we beide klaar wakker, en realiseren ons dat het 10.00 uur is in Nederland, dus we zetten de livestream van de gemeente op en kunnen zo de doopdienst meemaken, waarna we nog weer even heerlijk in bed kruipen om vervolgens een paar uur later hier ook een dienst bij te wonen.

Een prachtig begin van de week, benieuwd naar wat er deze week nog meer gebeurd, Zegen vanuit Panama en tot gauw.

Deze mag ingebouwd wordenDe boilerAardig wat diepte onder de vloerAndre In aktieWc en wasmachineTja,Buitendouche

1. Ivan:
    21 mei 2023
    Increíble grandes trabajo hno felicitaciones así se hace .
  2. Corina:
    21 mei 2023