Ze zijn geleverd!

9 mei 2023 - Panama City, Panama

Wat gaat een week toch snel voorbij, en wat zijn er weer bijzondere dingen gebeurd. Zo hebben we onze bankkussens opnieuw aangeboden aan Jason want ze waren niet goed gemaakt. Weet u nog nadat we water in de boot hebben gehad, hadden we nieuwe matrassen nodig en gelijkertijd kregen we een mooie prijs voor het maken van de bankkussens in de salon, de matrassen werden geleverd , ook niet op tijd want Martin en Jonathan zouden op de boot slapen, op het moment dat Martin en Jonathan naar huis gingen werden ze geleverd, gelukkijg wel op maat, met de bankkussens lukte het helemaal niet. En wat zo jammer was is dat hij het ons telkens beloofde om op tijd klaar te zijn en dan het toch niet voor elkaar kreeg. We wilden graag de relatie in stand houden en hem een kans geven om zijn leven hierin te verbeteren, al was het maar voor de mensen hier om te laten zien hoe wij als Christenen met elkaar om zouden moeten gaan. Jezus geeft ook niet op wanneer wij als mensen falen en fouten  maken , dan mag je ook weer opnieuw beginnen. Dus wilden wij Jason ook een nieuwe kans geven.Na lang heen en weer geappt werden als nog de kussens geleverd, op de avond voordat wij vertrokken naar Nederland.( de vorige keer)  Maar het zag er niet uit, hoogte verschillen ,dikte verschillen en een omgevouwd stukje leer aan de bovenkant, we hebben het voor toen laten zitten .   Deze keer hebben we eerst met hem in persoon gepraat, aangeboden dat hij ze op woensdag op kon halen en weer op vrijdag terug zou brengen, verteld dat eerlijkheid bij ons hoog in het vaandel staat en  drie keer gevraagd of hij het kon doen in die tijd, dat kon, nu werdt het spannend voor ons of hij inderdaad ging doen wat hij heeft beloofd.  Hij zou ‘s morgens afleveren, dit werd na wat berichten heen en weer gestuurd toch ‘savonds,prima  geen uitstel,  dan maar een lange dag werken maar wel vandaag afleveren, was Andre`s comentaar om 22.00uur werden ze geleverd, de haven was al in diepe rust,  niemand van de vrienden hier geloofde het omdat dit zeer ongebruikelijk is, het resultaat is erg mooi geworden. We zijn er erg blij mee.

Deze week ontvingen wij ook ons residentieschap, een kaartje wat zegt dat we lang mogen verblijven in Panama.  Voor de Covid periode mochten we een half jaar blijven, nu is dat 3 maanden geworden. Maar omdat we nu residentieschap hebben kunnen we vanuit de kant van Panama lang verblijven. We gaan nog wel uitzoeken hoe het zit als je langer uit Nerderland bent welke consequenties dit heeft. Voor nu is het voor ons nog steeds wat geld in Nederland verdienen en dan een periode naar Panama gaan, maar  we moeten kijken hoe God dit leidt voor in de toekomst. Wat we nu merken is  dat het verdelen van tijd hier wat meer begint te wringen .  Het spreken en de bijbelstudieavonden voorbereiden  de klussen op de boot en dan ook nog wat geld te genereren. Hier gaan we biddend mee om, we leggen het dagelijks in Zijn handen.

Andre is wederom  gevraagd om te komen spreken in Santa Fe, nu bij de overburen van de Familie Gomez , Mr Ranger heeft dit keer kunnen vertalen en het is een zegenrijke avond geworden. Wat een feest!  We zien uit naar wat er nog meer gaat komen. Hebben we ook verlangens, ja hoor wat we misschien nog wel graag zouden willen is een 8 a 9 persoonsbusje om meer mensen mee te kunnen nemen naar de samenkomsten, misschien een idee om hiervoor een sponseractie op touw te zetten??

We brengen het in ieder geval in gebed, bidt u mee?

En nog wat foto`s , ook van de vorige keer.

Ervoor

Het bewuste bakje van Pa Muilwijk

In proces

Het resultaat na!De nieuwe kussensKussen wordt goed gebruiktZe hebben er zin inSamenkomst met ventilatieAndre en Ranger

1. Annemarie Bothof-Posno:
    10 mei 2023
    André en Corina ,

Wat een fijn bericht dat de kussens nu goed zijn. En de sier kussens staan er prachtig op 😀. Mooi verslag van jullie avontuur.

Groetjes Annemarie
  2. Kees en Truida:
    10 mei 2023
    Dank voor het ons weer op de hoogte houden Andre en Corina. De lessen die we geleerd hebben ook in praktijk brengen, een belangrijk iets. We weten het vaak wel, maar brengen we het ook in praktijk?. We danken en bidden voor jullie verdere reis met Hem in Panama. Een hartelijke groet van Kees en Truida.
  3. W D:
    11 mei 2023
    Mooi verhaal heb je er van gemaakt, gr.pa en Ma.
  4. Corrie:
    11 mei 2023
    PRACHTIG en leerzaam hoe onze karakters ook gevormd mogen worden met veel geduld!
  5. Ivan:
    12 mei 2023