Nieuw avontuur

7 februari 2023 - Panama City, Panama

We staan op het punt van vertrekken naar Panama, maar eerst nog de koffers en handbagage wegen, nog een keer gewogen en ja hoor te zwaar bevonden… dus ompakken. Ik mag dit keer nog een flink aantal benodigdheden meenemen. Andre is al een week eerder met Martin onze vriend en zijn zoon Jonathan naar Panama gevlogen. Om zoveel mogelijk klussen te doen om voor te bereiden zodat de boot weer in het water gelaten kan worden. En daarmee ook dat er mensen aan boord kunnen slapen.

Ab onze vriend brengt ons, ja want Arko en Danielle gaan dit keer ook weer mee, onze vrienden Ivan en Yenis gaan trouwen, en zij willen daar ook getuige van zijn.

We hebben een goede vlucht en komen aan in een nieuwe terminal, ook hier verloopt nu alles goed en soepel en worden we er niet uitgepikt door de mevrouw die de koffers controleert, we hoeven gelukkig nu dus niet uren te wachten bij customs!

We worden opgehaald door Andre, die op de parkeerplaats bij het vliegveld staat te wachten, wat een fijn weerzien.

We rijden naar het appartement en blijven nog een poosje wakker en gaan dan slapen. Morgen rijden we in alle vroegte naar de marina.

We komen aan en worden aan alle kanten begroet door onze vrienden en werkers van de marina, wat een heerlijk weerzien, ook zien we Martin en Jonathan.

De volgende ochtend zijn we allemaal al vroeg wakker door de jetlag en gaan dan ook op tijd naar de marina. Andre gaat klussen op de boot, en Martin en Jonathan schilderen het laatste aan de bedden en Danielle en Arko maken nog een gedeelte schoon. Wat later op de morgen moeten er nog slangen gekocht worden in Colon en ga ik met Andre mee, gelijk brengen we Wilber (hij helpt ons met de technische dingen aan boord maken en vervangen) naar het busstation, hij gaat een paar dagen naar huis toe.

Toen ik terug kwam waren Arko, Danielle, Martin en Jonathan aan het zwemmen en besloot ik ook nog even een duik te nemen om af te koelen.

Nadat we de vorige keer in panama zijn geweest hadden we kennis gemaakt met Jason, hij zou voor ons nieuwe matrassen en kussens voor in de salon maken, helaas heeft hij dat tot nu toe nog niet gedaan en heeft hij een paar weken geleden brand gehad in zijn opslag waardoor hij erg druk is.

Hierdoor kunnen we helaas nog niet op de boot slapen en moeten we heen en weer rijden van het appartement van Ivan en Yenis naar de Marina omdat in het hotel verblijven van de marina erg prijzig zou gaan worden.

We gaan weer richting panama city en eten in het winkelcentrum vlakbij het appartement wat als we eenmaal weer in het appartement zijn gaan we meteen naar bed omdat we best moe zijn.

Het zwembad

20230203_06485520230203_083643IMG-20230206-WA0043IMG-20230206-WA0045IMG-20230206-WA0041

1. Ivan:
    7 februari 2023
    Gracias por estar con la voluntad ante los ojos Dios la oportunidad de estar de vuelta . Es un enorme placer siempre tenerlo y atenderlo por qué somos los hijos de Dios .Dios lo bendigas a todo
  2. Kees en Truida:
    7 februari 2023
    Dank voor je bericht Corina. Ik wist niet dat jullie weer naar Panama waren. Mooi om zo met elkaar op te trekken en mogelijk de boot weer in orde te krijgen. Een gezegende tijd toe gebeden. Een hartelijke groet van Kees en Truida.
  3. Martin:
    7 februari 2023
    Voor de scherpe lezer, vroeg opstaan is in panama dus voor 05:00 ! En ook hier blijft dat echt vroeg, zelfs als je al om 2100 slaapt
  4. Anne en Jedidja Meima:
    Goede tijd gewenst daar!