Voorbereidingen voor de Splash.

8 februari 2023 - Panama City, Panama

Vandaag kunnen we iets langer slapen want we hoeven pas om 10:00 uur op de marina te zijn voor de fellowship. Omdat morgen Martin en Jonathan weer naar Nederland vliegen vinden we het nog wel leuk om met hen samen te eten vandaag. Hiervoor gaan we vanavond mee doen met de potluck op de marina, dit is een soort shared dinner met de cruisers bij de palapas 1x in de week. Hiervoor gaan we onderweg naar de marina nog wat boodschappen halen.

Om weer wat tijd in te halen rijdt Andre flink door, doordat het een heuvelachtig gebied is rijd je dan al gauw boven de maximum snelheid om vervolgens de berg op weer flink gas te moeten geven en nou net bij een daling staat daar politie met een lasergun, en ja hoor net boven de maximum snelheid, we worden staande gehouden en Andre mag zijn rijbewijs laten zien en of dat tie ook nog even mee wil lopen naar de politie auto rustig blijven is dan noodzakelijk, het blijkt toch te moeilijk om een bekeuring uit te schrijven dus laten ze het maar zitten, onder begeleiding mogen we onze weg vervolgen totdat de motoragent het genoeg vindt, en dan nog gauw de boodschappen halen in de supermarkt, we zijn net op tijd voor de fellowship.

De fellowship/kerkdienst was erg fijn Carlos had een mooie overdenking voorbereid over bekeren, belijden en vergeven.

Na de dienst moesten we de laatste dingen aan de boot afmaken zodat hij de volgende dag in het water gelaten kan worden. Andre en Martin gaan nog wat gaten dichten, dingen koppelen etc. Danielle gaat de laatste patches met finsulate bekleden, wat eerder nog niet kon omdat daar de steunen zaten zodat de boot op de kant kan staan. Arko, Jonathan en ik zijn dingen gaan uitzoeken en schoonmaken.

Nadat we nog veel gedaan hebben met elkaar nemen we nog even een verkoelende duik in het zwembad en rapen daarna het eten bij elkaar en gaan naar de potluck, dit was nog erg leuk en ontspannen om met elkaar te doen.

Net voordat we van plan zijn om weg te rijden weer terug naar het appartement, krijgen we van Ivan te horen dat morgen de boot om 08:00 uur al het water in gaat, we moeten morgen dus weer vroeg op.

In het appartement drinken we nog even wat en gaan daarna naar bed.

20230205_11000020230205_105932Overheerlijke mango

1. Kees en Truida:
    8 februari 2023
    Goede reis terug gewenst voor Martin en Jonathan. En jullie succes morgen de boot te water laten. Een hartelijke groet van Kees en Truida