Verjaardag

20 juni 2023 - Shelter Bay Marina, Panama

En dan breekt de tijd aan dat we weer teruggaan naar Nederland, we zijn hier nog lang niet klaar met dienen en dingen opzetten maar  voor nu wij het kunnen bedenken is het tijd om wat zakelijke dingen af te ronden in Nederland en opnieuw te kijken hoe we de toekomst gaan invullen, we merken dat nu we 2 maanden in Panama zijn geweest erg kort is, we hebben veel geregeld en gedaan maar ik zou ook graag wat creatieve projecten willen starten , bijbelstudies gaan opzetten met dames en jongeren om onderwijs te geven over relaties en huwelijken, wilt u hiervoor mee bidden?

De laatste klusjes worden gedaan op de boot, die echt noodzakelijk zijn bv een alarm installeren voor de bilgepomp, en een tweede pomp die weer wat hoger staat, mocht er teveel water in de boot komen om het weer weg te pompen. Andre heeft het onverwacht toch nog even druk met jobs op andere boten dat de gedachte om langer te blijven regelmatig boven komt drijven, maar we geven er voor nu geen gehoor aan want we willen wat we beloofd hebben aan andere mensen ook waar maken, Andre maakt de klussen op de andere boten af en onze klussen blijven  op het lijstje staan voor de volgende keer.

Ik maak alles schoon aan boord en berg dingen op, de kleding gaat in vacuumzakken in de kasten nadat ik alles gewassen en goed gedroogd heb, dat laatste neemt 2 dagen in beslag want de luchtvochtigheid is 99 procent, zelfs bij de airco duurt het drogen 1 dag langer want de zon schijnt niet echt.

En dan is er ook nog een verjaardag te vieren ,Yenis heeft van alles geregeld maar ik kom een beetje in tijdnood om de hele dag te gaan zitten wachten, en het over me heen te laten komen dus ik zend haar een bericht dat ik 2 uur langer nodig heb, ze wilde graag een mooie foto maken bij het zwembad, maar het regent en is grijs weer dus wie weet kan de foto later gemaakt worden, en kan ik de boel schoonmaken, op een gegeven moment komt Ivan polshoogte nemen, maar ik ben ook nog niet zo ver en blijkbaar Yenis ook niet wanneer hij haar spreekt, dit geeft tijd, maar al gauw komt er nog een verrassing ik wordt meegenomen door een lieve zuster (cruiser) om een traktatie te doen door mij gekozen,  cappuccino drinken(de echte) of een ijsje eten, ik kies voor het ijsje overigens wel Italiaans een nieuw zaakje in Colon waar ik nog niet ben geweest. Voordat we naar Colon rijden wordt ik wel verwacht in het restaurant om door de hele ploeg toegezongen te worden, en worden er fotos gemaakt , wat erg leuk is dat hun er ook zo van genieten om dit te doen, later op de avond wordt er nog gebarbequed op de boot , het eten is heerlijk allemaal favorieten die ik lekker vind en een grote pluim aan Yenis en Nelson die het zo georganiseerd hebben, ik heb genoten!

De dag van vertrek breekt aan en we krijgen smiddags een lift naar het vliegveld nadat we afscheid genomen hebben van de mensen, het is een kort afscheid want het is erg druk in het restaurant , hier wordt ook vaderdag gevierd. We hebben een vlotte en voorspoedige reis want na 9 uur en 44 minuten zijn we alweer in Nerderland geland. We worden door Arko opgehaald en naar huis gebracht waar het gevecht tegen de slaap wordt gestreden, gelukkig hebben we elkaar veel te vertellen en is er een heerlijke groentesoep gemaakt door Danielle, waar we weer wat energie van krijgen, de telefoon rinkelt alweer voor Andre en de eerste buitensluiting wordt gedaan, we zijn weer terug!

Restaurant ploegOok in de boot is er versieringTaart!TamalisNelson leert ijs makenBbq in de kuipBadkamerKleding in zakken in de kastAlle kruiden in ziplockzakjesSalonZo laten we het achterNog een laatste foto dan...

1. Corrie:
    20 juni 2023
    Weer veel gedaan zo te lezen en tijd tekort😘 Super hoor wat jullie nog willen doen, zegen🙌 in alle voorbereidingen die weer nodig zijn voor de volgende reis🙏🔥🌈❤❤