Op Missie

14 februari 2023 - Shelter Bay Marina, Panama

Andre en ik hebben vandaag een missie samen, ook wel eens leuk. We gaan voor Ivan naar de garage, voor de eerste controle beurt van de nieuwe auto. We krijgen een pin (locatiepunt) van Ivan en rijden daar naar toe, het blijkt de verkeerde garage te zijn, degene die we moeten hebben zit 3 km verderop. Het gaat zeker 3 uur duren en geen uurtje wat eerst tegen ons verteld was. Andre`s ogen vallen bijna 1 meter naar beneden en hij moet lachen, we hadden al zoiets verwacht namelijk. we besluiten om niet in de auto te wachten maar ergens te gaan ontbijten en je gelooft het of niet maar de ene tent is vrieskou 2 anderen zijn nog niet open en ja hoor dan blijft er de Mc Donalds over, wie had dat ooit gedacht dat we daar terecht zouden komen…

Zo’n 3 jaar geleden zijn we onze residentieschap voor Panama gestart maar door Covid is dat niet verder uitgevoerd, nu hebben we de mogelijkheid om Jorge onze advokaat te ontmoeten. Gisteravond na het trouwen ging voor hem niet lukken om met ons af te spreken, dus komt hij nu ook naar de Mc toe. Hij bekijkt de papieren en ja we hebben inderdaad alles wat hij nodig heeft en belooft dat het met circa 5 dagen rond kan zijn.

Het is een fijn weerzien want de beste man heeft op het randje van de dood gelegen. Tot voor een maand terug heeft hij 2,5 maand in het ziekenhuis gelegen door ernstige hartfalen, hij heeft nu een pacemaker en voelt zich als herboren. Hij is de Here God zeer dankbaar dat hij nog extra tijd gekregen heeft om hiervan getuige te kunnen zijn. We spreken een paar dagen later weer af om de documenten compleet te maken.

We lopen op ons gemak weer terug naar de garage en besluiten om naar de marina te rijden ook al is het alweer ver na 13.00 uur. S`avonds hebben we een gesprek met Wilmer om hem in dienst te nemen voor een aantal maanden, dit is fijn om hem een kans te geven om vooruit te komen en voor ons dat er klussen gedaan worden en dat er controle is op de boot als wij er niet zijn, we zijn blij.

Arko en Danielle blijven vandaag in Panama City, ze hebben gisteren met hun taxi chauffeur afgesproken dat hij hun vandaag weer ophaalt om 11:00 uur, om naar Albrook te gaan (een groot winkelcentrum). Uiteindelijk komt hij om 11:20 uur opdagen, dit is voor Panamese begrippen heel erg op tijd. Daar aangekomen begint de zoektocht naar een winkel waar men Panamese linnen overhemden verkoopt. Arko heeft deze winkel in november bezocht en wilde graag een paar van deze overhemden hebben. Santiago de taxi chauffeur liep voor hen uit en ontfermde zich over hen als bodyguard en snelde naar de informatiebalie van het winkelcentrum om te vragen waar deze winkel te vinden was. Na een kort gesprekje werd snel duidelijk dat de winkel binnen handbereik was en herkende Danielle het ook al snel weer. Na een stukje lopen werd Guyaberas (de linnenwinkel) zichtbaar en werd een eerste overhemd gekocht. Het tweede zou worden gereserveerd in een andere vestiging van de winkel in Panama city omdat hij niet in de juiste maat in deze winkel hing. Santiago zou hen daar wel even heen brengen het was immers op de route terug naar de het appartement. Eerst werd er nog geluncht in het winkelcentrum en gingen Arko en Danielle naar het christelijke evangelisatie winkeltje om een boekje voor Sara te kopen. Eenmaal terug in het appartement was het alweer 18:30 uur.

Helaas hebben we geen foto’s van vandaag.

1. Daphne:
    14 februari 2023
    Zo jammer! Geen foto’s! 🙈super om te lezen hoe jullie genieten! Wens jullie nog een heerlijke tijd samen!
  2. Hans:
    14 februari 2023
    Wat hebben jullie het daar geweldig, fijn hoor genieten maar! Verdienen jullie!
  3. Annemarie Bothof-Posno:
    14 februari 2023
    Wat een leuke reisverslagen weer. Heel fijn dat jullie het naar je zin hebben
  4. Martin:
    15 februari 2023
    Het lijkt wel conform planning te gaan…. Moet niet gekker worden daar ;)