God Geneest

17 februari 2023 - Shelter Bay Marina, Panama

We hebben best aardig geslapen de eerste keer op de nieuwe matrassen, wel verplaatsen we de ventilatoren want het was warm met slapen. We zijn ook wat later opgestaan en verorberen een overheerlijke ananas. Daarna ga ik baantjes trekken in het zwembad, ik heb het hele bad voor mezelf. Voor de meesten is deze tijd te vroeg, maar ik vind het heerlijk dat het water nog niet zo warm is. Net wanneer ik opgedroogd ben komen Daniëlle en Arko eraan, zij nemen ook een duik.

Ik ga de rest van het ontbijt maken en eet samen met Andre hiervan. We genieten met volle teugen van het op de boot zijn, het toch weer vertrouwd aanvoelen, het als thuis ervaren, ervoor anderen te kunnen zijn en dienen die het zo hard nodig hebben om gehoord te worden en als kroon om over de Here Jezus te mogen vertellen. Het verlangen is weer helemaal terug en ik ben God dankbaar dat Hij geneest!

Dit was een lange tijd niet zo, we zijn in de Covid periode naar Nerderland vertrokken en hebben een taaie tijd gehad, wanneer ik aan Panama dacht kreeg ik een knoop in mijn maag. Maar geleidelijk kwam er steeds meer verlangen bij mij terug. Ook Andre is dankbaar en blij dat het verlangen om te dienen er weer is, we zijn dan ook weer een hecht team samen.

Wanneer Arko en Daniëlle terug komen wil Arko wel de vriezer schoonmaken en Daniëlle maakt nog een appeltaart, (die nemen we morgen mee). Ik heb alle spullen in de boot om ook ijs te maken en voor vanavond halen Arko en Daniëlle een paar boodschappen want we hebben Nelson en Ivan uitgenodigd om mee te eten. Yenis eet niet mee want die moet werken maar ze heeft wel twee uurtjes vrij en komt naar de boot net wanneer Arko en Daniëlle boodschappen zijn halen, we hebben een fijne tijd met elkaar. Snel verstopt ze zich wanneer ze weer terug komen en verrast ze Arko en Dani met haar komst.

Het avondeten is een mix van  bij elkaar geraapt eten geworden, we eten keizersmarren met gegrilde kip, ratatouille en gebakken aardappels, alles gaat op er wordt heerlijk gesmuld . Als toetje is er het zelfgemaakte ijs, wat een verrassing! Het valt goed in de smaak bij iedereen. Daarna gaat de bijbel nog open en hebben we een bijbelstudie, we geven Nelson een Spaanse bijbel en de leesbril van Andre omdat hij zonder bril niet goed kan lezen, hij is helemaal gelukkig en dankbaar.

Het zwembadPaconi auto en huisMooi plaatjeEven mee helpenBijbelstudie

1. W D:
    20 februari 2023
    Toch wel leuk om te lezen.