Prep day

12 februari 2023 - Panama City, Panama

Andre staat weer heel vroeg op om naar de stad te rijden, voor de laatste onderdelen voor de afvoeren en aanhang motor, ik draai me nog even om want vandaag blijven we (Arko, Daniëlle en ik) in het appartement om voorbereidingen te treffen voor morgen, het huwelijk van Ivan en Yenis.

Yenis en Sara zouden rond 10.00 uur bij ons zijn maar dat wordt ruim een ander half uur later. De kleding voor morgen wordt nog even weggebracht naar de stomerij en daarna gaan Arko en Yenis op pad om boodschappen te doen voor het bruilofsmaal.

Ondertussen gaan Daniëlle en ik aan de gang met een appeltaart en bruilofstaart, de wasmachine doet ook haar werk en zo hebben we een huiselijke dag. Wanneer Yenis en Arko weer terug zijn wordt er telefonisch nog het een en ander geregeld aan vervoer voor morgen. Ook wordt er nog gebeld voor ons, want ik heb de map gezien waar onze documenten in zitten voor de aanvraag voor residentieschap, ik vraag aan Yenis ernaar en meteen belt ze de advocaat op om een afspraak te maken. Er stapt een mevrouw binnen die de voeten en nagels van Sara en Yenis gaat verzorgen en lakken, we denken dat ze het gezellig vindt want ze is een paar uur bezig… terwijl Daniëlle in 15 min tijd haar eigen nagels van voeten en handen en die van mij lakt, we zien er in ieder geval alweer sjiek uit.

Yenis gaat lekker koken voor ons, ze doet dit heel graag en wij rommelen nog wat aan in huis en werken de was weg.

Andre komt redelijk op tijd aan met Ivan en Nelson en er wordt als een grote familie samen gegeten, wat een rijkdom om zo met elkaar op te kunnen trekken.

In de avond hebben we met elkaar nog een korte bijbelstudie over 1 korinthe 13. Het is erg bijzonder en fijn om met elkaar te delen hierin, want 1 korinthe 13 vers 13 is ook de trouwtekst van Arko en Danielle en is dit ook precies hun 5 jarige verlovingsdag. ‘En nu blijven geloof, hoop en liefde, deze drie, maar de meeste van deze is de liefde.’
‭‭1 Korinthe‬ ‭13‬:‭13‬ ‭HSV‬‬

We kijken met ons allen uit naar de volgende dag.

Appel taart makenArko op de marktSaraGiechelen want het kriebeltBlije YenisEven dutje in de hangmatHoi

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hans:
    12 februari 2023
    Goed te horen dat het jullie zo fijn hebben.