Geen tijd voor Jetlag

24 april 2023 - Panama City, Panama

Wauw en ik dacht nog wel dat we ons bezig moesten houden met dingen om geen jetlag te krijgen, nou daar zijn we niet aan toe gekomen.

Na de aankomstavond rijd Andre al heel vroeg 3uur in de morgen de mannen naar de marina om vervolgens Yenis en mij op te halen, we doen wat boodschappen en zijn dan ook op de haven, ik mag nog niet aan boord komen want Ivan en Vladimir willen eerst nog schoonmaken, oke dan ga ik met Mr Ranger mee en ben later op de middag nog een poosje in het restaurant.  Het valt reuze mee hoor ze hebben het netjes gehouden, we gaan even 2 uurtjes liggen want Yenis heeft toch gevraagd of we haar weer naar Panama stad kunnen brengen, ze wil elke avond thuis zijn voor Sara, dus rijdt Andre voor de derde keer het ritje van ruim 1,5 uur enkele rit.

De volgende morgen hebben we op tijd om 7.00 uur een afspraak bij de Immigratie met de advokaat, wij gaan weer ruim op tijd weg dus we zijn voor de files en al om 6.oo uur present, dan is het wachten op de advokaat. Het is een bijzondere gewaarwording wanneer we naar binnen stappen, de wachtruimte zit al voor driekwart vol, Ivan had ons nog gewaarschuwd dit kan gerust een halve dag duren voordat je aan de beurt bent, maar dan komt Jorge de advokaat binnen en neemt ons meteen mee naar een verdieping lager, daar moeten we wachten, wat papieren tekenen en nog geen 20 minuten later staan we alweer buiten, Volgende week de afronding van ons residentieschap, wauw zo snel hadden we geen resultaat verwacht.

We gaan op weg naar de Finca(boerderij) van de ouders van Nelson, we hebben een microkrediet gegeven om een kippenfarm te starten met 183 kippen.  Het is weer een hele reis om er te komen, dit keer zonder regen dus de weg is niet weggespoeld en we kunnen nu dan ook op het terrein parkeren.

De vorige periode heeft Vader Gomez gevraagd of Andre zou willen spreken en het is dan een fijn hartelijk weerzien.   De mannen gaan meteen aan het werk er moet een nieuw verblijf bijgemaakt worden want de kippen groeien best goed door.  Nelson gaat een heerlijke soep koken op een buitenvuur en ik probeer eerst wat te praten met moeder Gomez, dit lukt gedeeltelijk want ze is erg doof, en dan help ik waar kan en maak foto’s. We verhuizen de kippen en dan is het tijd om te eten,  de bijbel wordt geopend en hebben een goede tijd met elkaar, komende zaterdagavond mag Andre gaan spreken, we zien er erg naar uit.

Wachtruimte bij ImmigratieUw hantekening aubImmigratie gebouwBoerderij meisjeNieuw hokBlanke kippenVerhuizenZwarte kippenBuiten kokenVader GomezNelson in zijn element

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. W D:
    24 april 2023
    Heel mooi om te horen dat jullie zo mogen dienen.
  2. Corrie:
    27 april 2023
    Mooie foto's en heerlijk om je verslag te lezen.
    Mooi dat André mag spreken. ❤❤🙏