9.000km verder en toch “als thuis” komen

19 april 2023 - Pacora, Panama

Het aftellen was al begonnen toen we in februari weer in Nederland terug kwamen, 2 maanden , 8,5 week , het was ook zo weer voorbij en dan zijn we weer terug. We hebben hard gewerkt en hebben ons voor zoals wij het nu inschatten een week of 6 beschikbaar gesteld om weer te mogen dienen onder de Panamezen en anderen die we tegen komen.

De reis is weer voorspoedig gegaan en meteen vallen we met onze neuzen in de boter, nou ja lagoustines, er wordt een heerlijk feestaal  bereidt en terwijl het klaar gemaakt wordt wisselen we de groeten en kadootjes die we meegenomen hebben uit, Ivan staat er versteld van dat de aardbeienplantjes door beide douanes mee zijn gekomen. Yenis is blij verrast met het trouwalbum wat gemaakt is, actie en verrassing goed geslaagd!  Ondertussen praten we bij over de families en worden we op de hoogte gesteld dat er gasten komen, ook arriveert er een taart en wordt Andre zijn verjaardag dus nu ook gevierd, een welkome afleiding want de kunst is nu om zo lang mogelijk wakker te blijven in verband met de jetlag.

Het is gelukt!!!   De verstaging voor de boot is uiteindelijk gearriveerd, we zijn erg dankbaar. Dit hadden we al besteld voor de Covid periode en is blijven steken in Spanje, maar de laatste keer is het contact weer opgepakt en is het verscheept, wanneer je de juiste mensen treft dan lukken er ook echt dingen om ze snel en goed voor elkaar te krijgen.

Vandaag ben ik druk bezig geweest met de voorbereidingen en papieren in orde maken voor het residentieschap, hopenlijk hebben we van de week een afspraak met immigratie, willen jullie voor ons bidden dat het allemaal soepel mag verlopen?

Nog een gebedspunt wat we graag willen doorgeven is , dat de afspraken mogen lukken om in de jungle te mogen gaan spreken en dat we een opbouwende bijbel getrouwe boodschap mogen gaan brengen. Dat de vertaling ook goed mag overkomen, onze vriend Mr Ranger is door ons gevraagd om te vertalen.

En zoals jullie hebben kunnen lezen hebben we weinig aanpassingen nodig om hier meteen te kunnen leven en funtioneren, het is echt “ ons tweede thuis”.  We voelen en weten ons gezegend door de zegeningen die er zijn en daar horen jullie ook bij!

Tulpen uit AmsterdamFeestmaalGeschenken uitdelenVerjaardag AndreVerstaging voor de boot

1. W D:
    19 april 2023
    Fijn om te horen dat jullie veilig zijn aangekomen, en dat de rest goed zal gaan, daar bidden wij voor, we houden van jullie. Veel zegen gewenst. Groetjes van ons.
  2. Rinie van Gelder:
    André gefeliciteerd.
    Corrie ook natuurlijk.
    En wij wensen jullie Gods Zegen voor en met alles wat jullie daar mogen gaan doen.
  3. Rinie van Gelder:
    19 april 2023
    Sorry moet corine zijn natuurlijk,dat doet de ipod.
  4. Martin:
    19 april 2023
    Wat gaaf om al die bekende gezichten weer te zien ! Geniet en deel uit, goed en heel bijbels motto! Groetjes van ons vanuit het koude en natte Nederland.
  5. Teuni en Wim Pranger:
    Geweldig te horen!!
    We bidden dagelijks voor jullie en juliie blog helpt om dat specifiek te doen. Gods Zegen.
  6. Alien:
    20 april 2023
    Arme Andre, nu moest ie voor de 2e keer zijn 50e verjaardag vieren 😜 .
    Fijn dat de reis goed gegaan is. Geniet er van en Gods zegen toegewenst
  7. Ivan:
    12 mei 2023