Project Diamonds.

12 oktober 2022 - Reghin, Roemenië

Vandaag is dan de laatste dag dat we meedraaien met een project.

Na het ontbijt zien we de team leden die bij het project Diamonds betrokken zijn, en een aantal gaan eerst boodschappen doen en halen mij dan later op, dat komt goed uit want dan kan ik het blog van gisteren verder afmaken.

Dit project is in het leven geroepen om jonge tieners/ moeders een kans te geven om uit de prostitutie te komen, ze worden gezien, en in hun waarde gelaten en er wordt meegegeven dat ze van waarde zijn.  Het zijn tieners die zich gedragen als volwassenen die gebukt gaan onder de zorgen voor het hele huishouden, zorg voor hun baby(in sommige gevallen) en komen hier binnen en plotseling zijn het weer kleine kinderen.   Deze groep heeft een leeftijd tussen de 13 en hooguit 16 jaar.

Wij hebben de primeur want het huis waar ze opgevangen worden wordt vandaag voor het eerst in gebruik genomen, vandaag zijn er 5 meiden die opgehaald worden, waarvan 2 met een baby.

Ze bewonderen het huis en zijn helemaal uitgelaten we worden voorgesteld aan elkaar.  Al gauw gaan we de workshop met de kaarsen doen, we proberen ze door middel van de bijbeltekst hoop en licht in donkere dagen, tijden mee te geven.   Ze hebben er plezier in om iets moois te maken, en vinden het erg leuk dat ze de kaarsen mee mogen nemen naar huis, in het geschenktasje stoppen we nog een tube tandpasta en tandenborstel in.   Van een aantal krijgen we een dank je wel in de vorm van een omhelzing, wat gaaf om te zien.

Daarna gaan de meiden kleren uitzoeken en douchen en komen lekker schoon naar beneden, waar we met zijn allen genieten van een heerlijke goulash.

Dan is het alweer tijd om de meiden terug te brengen, Alien en ik nemen van het team afscheid en rijden met de meiden mee om ze weg te brengen en zeggen gedag.

Wij worden afgezet bij de kerk en gaan een bakje koffie drinken met elkaar, nadat Martin en Alien even gauw nog een medicijndoosje voor Paul halen.

Met zijn vijven, ja Raymond hoort er inmiddels bij, gaan we een pizza eten om daarna op tijd te gaan slapen, dat was het plan, maar ja soms gaan de plannen anders en is het tijd om harten te luchten tussen vriendinnen, heerlijk dat dit kan!