Zondag

10 oktober 2022 - Reghin, Roemenië

Gewekt worden door mooie muziek en liederen, wat een heerlijk begin van de dag. De muziekgroep is aan het oefenen  voor de dienst die om 11.00 uur begint.

Het is een prachtige dienst met veel zang en ook een aantal die wij ook kennen, zo kunnen we ook fijn mee zingen. Ronald Wolthuis gaat voor en spreekt over de liefde van God en Jezus en legt in grote lijnen het evangelie uit, dat we in de eindtijd leven en dat het leven hier niet makkelijker wordt maar als we Jezus aannemen als onze Heer en Heiland Hij ons zal zegenen, positie nemen en denken, er wordt hoop meegegeven.     Sommige gezinnen die verder weg wonen worden opgehaald en ook weer thuisgebracht door Arnoud, ook een werker die dient in de stichting, zijn vrouw Angela vertaald vanuit Roemeens naar Engels en andersom, en Angela werkt op kantoor van de stichting.

Na de dienst ga ik even een stukje lopen om alles te verwerken en daarna zoek ik de rest weer op.

We willen straks met zijn vijven de bergen in en wat wandelen.

Voordat we weg kunnen is er nog iets met een auto en gaan Raymond en Martin het klusje klaren.

We vertrekken daardoor wat later, maar hier zijn we niet zo met tijd bezig, alhoewel het wel tijd wordt voor een maaltijd, (we eten 2x op een dag) we hebben een leuk restaurant gevonden en omdat het mooi weer is zitten we buiten.   Na ruim een uur wachten krijgen we toch echt wel trek en wordt het een stuk frisser dus we verkassen naar binnen, gelukkig zijn we daardoor weer gezien en krijgen ons eten, het is een simpele maaltijd en binnen een paar minuten hebben we het op.

Daarna lopen we het bos in en komen tot de ontdekking dat het een pad heen en weer is, we lopen nog ff een andere kant op en komen tot ontdekking dat we ook een ander pad hadden kunnen nemen, zo gaat dat in het leven.

We stappen in de auto en gaan nog even 20 minuutjes door want Alien heeft op de kaart een panorama punt ontdekt en wil daar graag naar toe.

We bereiken het punt maar het weggetje dat we moeten nemen wordt best smal, en er ontstaat een leuke discussie in de auto of we dit pad(lees boerenpad) wel moeten nemen, Alien heeft genoeg overtuigingskracht en het avontuurtje gaat door, Martin wordt even uitgedaagd, en gaat het aan.  Na 30 min komen we heelhuids aan het eind van een uitdagende route en kunnen daarna de snelweg weer pakken, op weg naar huis.

Wanneer we thuis komen komt Alien er achter dat ze haar tas mist, dus gelijk weer in de auto met Martin om proberen  die te halen in het restaurant, Harry Raymond en ik blijven achter en bij de buren op het pleintje drinken we een bakje koffie, terwijl we daar zitten krijgen we het bericht dat de tas er is, en in korte tijd zijn Alien en Martin weer terug.

We praten nog kort met elkaar op de kamer onder genot van een glaasje fris en gaan het bedje weer in, het was een intensieve dag!